یاد داشتهای یک کرم کتاب

یاد داشتهای یک کرم کتاب

من همونی هستم که دنبالش نمیگردی
یاد داشتهای یک کرم کتاب

یاد داشتهای یک کرم کتاب

من همونی هستم که دنبالش نمیگردی

رزهای انگلیسی


نیکول، امی، شارلوت و گریس چهار تا دختر کوچولو هستند که همگی دختر همسایه شان ،بینا، حسودی می کردند. چون بینا بسیار زیبا بود و همه مردم از او تعریف می کردند آنها با بینا بازی نمی کردند و او را به جمع خود راه نمی دادند.

یک شب آنها به همراه هم خواب دیدند که به توسط پری خوشبختی به خانه بینا رفته اند. دخترها متوجه شدند که بینا در حقیقت مادر ندارد و علاوه بر تکالیف مدرسه باید تمام کارهای خانه را نیز انجام دهد. پری خوشبختی پیشنهاد داد تا هر کدام از دخترها جای بینا را بگیرند اما آنها امتناع کردند.

فردا صبح که دخترها بیدار شدند تصمیم گرفتند تا بینا را به عنوان همبازی خود بپذیرند و به او در کارهای منزل کمک کنند. آنها دوستهای خوبی برای هم شدند.

داستان رزهای انگلیسی توسط خواننده معروف مادونا نوشته شده است. محورهای اصلی داستان دو چیز هستند حسادت و پیش داوری. اینکه بچه های امروزی با خواندن یک داستان دست از حسادت نسبت به دیگران (مخصوصا کسانی که موفقتر از خودشان هستند) را بردارند البته کمی ساده انگارانه است اما پیام اصلی داستان که خودداری از پیش داوری است قابل درک تر می باشد.

در این داستان کوتاه خواننده در می یابد که چه بسا کسانی که ما فکر می کنیم خوشبخت هستند چندان هم زندگی ساده و راحتی نداشته باشند و با انواع مشکلات و مسائل درگیر باشند.

در انتها مادونا توصیه می کند که با دوستی و همدلی و نزدیک شدن به دیگران سعی کنیم که اوقات بهتری برای خودمان و دیگران تدارک ببینیم

رزهای انگلیسی متنی ساده و مناسب برای سالهای اول دوره ابتدایی دارد و توسط اکرم حسن ترجمه شده است. این کتاب توسط انتشارات پژوهه چاپ شده و چاپ اول آن متعلق به سال 1384 می باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد