یاد داشتهای یک کرم کتاب

یاد داشتهای یک کرم کتاب

من همونی هستم که دنبالش نمیگردی
یاد داشتهای یک کرم کتاب

یاد داشتهای یک کرم کتاب

من همونی هستم که دنبالش نمیگردی

متجدد و متقدم

مرحوم شریعتی ادعا می کرد که در ایران فرنگی و سنتی عین هم هستند. دسته اول بدون این که چیزی را بشناسند(منظورش تمدن غرب بود) به آن ایمان آورده اند و دسته دوم بدون آنکه آن را بشناسند از آن گریزان هستند. این جمله شریعتی را می توان به حوزه های دگر هم  تسری داد از جمله روغن بنفشه و ادرار شتر. در مورد کرونا صدها نفر در ایران فریاد برآوردند که این حرفهایی که طرفداران پزشکی سنتی می زنند همه اش مزخرف است و کلاهبرداری و ....

چیزی که از چشم من و شما پنهان بود این است که مدعیان علم مدرن هم وقتی که پای جیب مردم وسط باشد دست کمی از جماعت کلاهبردار طب سنتی ندارند. امروز اتفاقا کلاهبرداری را در اینترنت یافته ام که ادعا می کند تنفس ازن برای سلامتی مفیدترین چیز است و 150 سال است که در اروپا ازن را برای درمانی تمام دردها و امراض بشر به کار می برند. جالب این است که اوزون (که ترکیب سه اتم اکسیژن است با هم و در لایه های بالای جو به مقدار زیادی وجود دارد) اصلا سمی است و تنفس آن باعث ایجاد اشکال در ریه و ... می شود. جالب تر اینکه این کلاهبردار در تمام شبکه های تلویزیون هم  مصاحبه کرده و ادعاهای خود را از تلویزیون رسمی کشور برای 80 میلیون نفر آدم منتشر کرده است.

واقعا آدم می ماند که چه بگوید؟


17 حرکت پیاده

آنچه که شطرنج را زیبا می کند حرکتهای غافلگیر کننده ای است که گاه و بیگاه از بازیکنان و قهرمانان سر می زند. در بازی زیر سفید 17 حرکت متوالی را با پیاده های خود انجام میدهد بدون اینکه حتی یکی از سوارهایش را جابجا کند و در انتها برنده ی بازی می شود. ببینید و لذت ببرید



سه گانه گالینا ساتونینا

یک نقاشی خفن سوپر شطرنجی از گالینا ساتونینا به نام سه گانه

https://s21.picofile.com/file/8441644976/Triptych_by_Galina_Satonina.jpg

اساطیر ژاپن

بدون شرح

https://s20.picofile.com/file/8441538468/japan_gods.jpg

چگونه جراح شدم؟

https://s19.picofile.com/file/8441219934/a24c58c1370e5f33f1462ee369c21aaa.jpg

در حدود 35 سال پیش روزنامه اطلاعات یک ضمیمه هفتگی درست کرد به نام اطلاعات علمی. از قضای روزگار این ضمیمه کارش گرفت و بعد از چندی تبدیل شد به یک مجله ی مستقل. در چند شماره ی اولیه ی آن مقاله ای منتشر شد از ریدرز دایجست که چیزی است در مایه همین هفته نامه های خانوادگی که در ایران منتشر می شوند. این مقاله داستان پزشکی بود که تصمیم داشت جراح بشود و خاطرات خود را از دوره ی آموزشی نوشته بود. من نه می توانم صحت این نوشته ها را تأیید کنم و نه رد کنم ولی چون به نظرم داستان جالبی است تصمیم گرفتم آن را با شما به اشتراک بگذارم. داستان جراح شدن دکتر نولن را می توانید از اینجا دانلود کنید و بخوانید.