یاد داشتهای یک کرم کتاب

یاد داشتهای یک کرم کتاب

من همونی هستم که دنبالش نمیگردی
یاد داشتهای یک کرم کتاب

یاد داشتهای یک کرم کتاب

من همونی هستم که دنبالش نمیگردی

رویاهایم بی تو چگونه میخواهند زنده بمانند

این ترانه کارول سماحه اولین کاری هست که ازش دیدم و خیلی دوستش دارم. می توانید به  فایل صوتی آن گوش کنید یا فایل تصویری آن را ببینید.



 کیف بدی عیش

خواننده: کارول سماحة
آلبوم: انا حرة –
۲۰۰۴

کیف بدی عیش
بی تو چگونه زنده بمانند

نهار لو غبت نهار عن قلبی و ما طلیت
اگر بخواهد دل من روشن شود

بخاف فکری بیحتار اندهت و ما ردیت
میترسم که فکر و ذهنم آشفته شود و جواب ندهد

بتمر ببالی کتیر بهاللیالی
به دلم امر کند و این شبهایم طولانی شود

بنده ع غیابک تعا شوف حالی
ببین در نبودت حال و روزم چه شده است

کیف بدی یعیش من دونک احلامی
رویاهایم بی تو چگونه میخواهند زنده بمانند

من دون عیونک شو بتسوى ایامی
بدون چشمانت روزهایم با هم تفاوتی ندارند
انا کیف بدی یعیش من دونک احلامی
رویاهایم بی تو چگونه میخواهند زنده بمانند

من دون عیونک شو بتسوى ایامی
بدون چشمانت روزهایم با هم تفاوتی ندارند

مین فی غیرک مین بیعطینی هالحنان
چه کسی اینگونه به تو مهر و محبت بخشیده است؟

لولاک ما عشقت سنین او حسیت بامان
یا اینطور سالها عاشقت شده و امنیت داده است؟

الدنیا حولی بتحلى بعینی
دنیا در چشمانم شیرین و زیباست

لما حبیبی بظل هیک
وقتی اینگونه سایه می اندازی عشق من

کیف بدی یعیش من دونک احلامی
رویاهایم بی تو چگونه میخواهند زنده بمانند

من دون عیونک شو بتسوى ایامی
بدون چشمانت روزهایم با هم تفاوتی ندارند


انا کیف بدی یعیش من دونک احلامی
رویاهایم بی تو چگونه میخواهند زنده بمانند

من دون عیونک شو بتسوى ایامی
بدون چشمانت روزهایم با هم تفاوتی ندارند

ما بتخیل شوف اصحابی وما احکیلن عنی وعنک
هر چه تصور کردم دوستانم را دیدم که از تو و من صحبت میکردند

دخلک یا اغلى احبابی الهت لا یحرمنی منک
تو ای با ارزشترین معشوق من، خداوند مرا از تو محروم نکند
ما بتخیل شوف اصحابی وما احکیلن عنی وعنک
هر چه تصور کردم دوستانم را دیدم که از تو و من صحبت میکردند

دخلک یا اغلى احبابی الهت لا یحرمنی منک
تو ای با ارزشترین معشوق من، خداوند مرا از تو محروم نکند

 

ولا بتخیل یمرق بکرى ویصیر الی بینی وبینک دکرى
فکر نکن که فردا میتوانی سوء استفاده کنی، آن چه بین من و تو بود خاطره شد

کیف بدی یعیش من دونک احلامی
رویاهایم بی تو چگونه میخواهند زنده بمانند

من دون عیونک شو بتسوى ایامی
بدون چشمانت روزهایم با هم تفاوتی ندارند

 

انا کیف بدی یعیش من دونک احلامی
رویاهایم بی تو چگونه میخواهند زنده بمانند

من دون عیونک شو بتسوى ایامی
بدون چشمانت روزهایم با هم تفاوتی ندارند

 

سوال

این مطلب توسط نویسنده‌اش رمزگذاری شده است و برای مشاهده‌ی آن احتیاج به وارد کردن رمز عبور دارید.

تاریخ فتوحات مغول



قرن 12 میلادی شاهد بزرگترین لشکرکشی تاریخ بشریت بود. سپاهیان مغول به فرماندهی چنگیز تقریبا تمامی خاک آسیا را در نوردیدند و کشورهای متمدن چین و ایران، قسمتهای بزرگی از استپهای روسیه، قسمتهایی از اروپای شرقی و شمال هندوستان را به خاک و خون کشیدند. چنگیز خود را فرمانروایی می دانست که وظیفه داشت از جانب خدای آسمان زمین را از فساد پاک کند. وی با اینکه بیشتر به خاطر خونریزی ها و سفاکی هایش مشهور شده است اما در حقیقت مدیری توانا بود که توانست ملتهای بیشماری را تحت فرمان خویش درآورد و با متحد کردن آنها امپراطوری خود را بر نیمی از جهان متمدن آن روزگار تحمیل کند.

کتاب تاریخ فتوحات مغول یک تحلیل تاریخی از دوران چنگیز و حکومت بازماندگان وی در آسیاست. این کتاب که توسط ج.ج سندرز نوشته شده است به دلیل تحلیلی بودن ابتدا به ریشه های قدرت گیری مغول پرداخته و بدین منظور کتاب از اقوام ترک آسیای میانه و حکومت آنها در حدود 4 قرن قبل از چنگیز آغاز می شود. پس از ذکر مقدمه ای از زندگی چادرنشینی و فتوحات ترکان در آسیا زندگی چنگیز و پس از آن دوران امپراطوی مغول در چین، ایران و روسیه شرح داده می شود. سندرز کوشیده است تا بدور از تعصبات زندگی مغولی، آداب و رسوم شان و نحوه کشورگشایی و حکومت داری آنان را شرح دهد. وقایع تاریخی کتاب مانند کشورگشایی ها و جانشینی ها به صورت خلاصه وار ذکر شده اند و بیشتر به تحلیل وقایع، ارتباط واحدهای سیاسی، رقابت بین شاهزادگان مغول و تاثیر این رقابتها و کشمکشها در گسترش این امپراطوری پرداخته شده است.

کتاب تاریخ فتوحات مغول دارای فهرست اعلام، زیرنویسها و یک لغتنامه مغولی مناسب است که کار محققان را ساده تر می کند. تنها اشکال این کتاب کمبود نقشه های تاریخی در آن است.

این کتاب در سال 1363 توسط انتشارات امیرکبیر منتشر شده و مترجم آن طنز پرداز معروف ایرانی ابوالقاسم حالت می باشد.

فرض کن

این مطلب توسط نویسنده‌اش رمزگذاری شده است و برای مشاهده‌ی آن احتیاج به وارد کردن رمز عبور دارید.