یاد داشتهای یک کرم کتاب

یاد داشتهای یک کرم کتاب

من همونی هستم که دنبالش نمیگردی
یاد داشتهای یک کرم کتاب

یاد داشتهای یک کرم کتاب

من همونی هستم که دنبالش نمیگردی

از صدای سخن عشق ندیدم خوشتر

اگر با دیوان حافظ سر و کار دارید و معنی بعضی کلمات را نمی دانید شاید کتاب "واژه نامه غزلهای حافظ" بهترین کمک باشد. این کتاب توسط حسین خدیو جمع نوشته شده و به صورت یک لغتنامه نوشته شده است. به ازای هر مدخل معانی مختلف آن نوشته شده است و یک یا چند بیت هم به عنوان مثال ذکر شده اند و اگر آن بیت متعلق به میانه یا آخر غزل باشد بیت اول غزل هم ذکر شده تا یافتن غزل ساده تر گردد. به عنوان نمونه:
فروکش کردن: اقامت کردن ودر جایی ماندن(برهان)
دل گفت فروکش کنم این شهر به بویش
بیچاره ندانست که یارش سفری بود
(آن یار کزو ....)
چاپ اول واژه نامه غزلهای حافظ متعلق به سال 1362 است. کتاب من چاپ سوم (1371) است و در 136 صفحه و توسط شرکت چاپ و انتشارات علمی منتشر شده است.

نظرات 2 + ارسال نظر
نشاط دوشنبه 7 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 06:37 ب.ظ http://www.ne6att.blogfa.com

سلام.از صدای سخن عشق ندیدم خوشتر یادگاری که در این گنبد دوار بماند.مربی خوب کیه؟تاتوئیسم رو خوندم.با این حساب الان مربی خوب اصلا گیر نمیاد چون همشون بول رو باارزشتر از خود هنرجو میدونن.سرم شلوغه نمایشگاه کتاب زدیم برا کانون اونجام.کتاب خواستین برا دختراتون درخدمتیم.خیلی حرف دارم برا گفتن.راستی گفته بودین برم وبلاگی که درمورد مردا بود رفتم ممنون.فلسفه بافی؟؟؟؟؟رها کنم تا برسم قبول دارین؟اصلا ممکنه این حرف؟یعنی بشینم نگاه کنم بعد موفق بشم؟

رها سه‌شنبه 8 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 12:22 ب.ظ

این برای راهنماییه منه!؟ بدم نشدا! به داد دیگرانم رسیدم.
یه معنیه دیگه ام داره: رها! خسته شدم انقدر جواب سوالاتو از حافظ دادم. خودت برو این کتابو بگیر بخون دیگه!!!! وقت منم نگیر.

دقیقا برای راهنمایی شماست ولی از سوالاتت خسته نشدم. اگه کسی سوالی ازم بپرسه که جوابش رو توی کتابی سراغ داشته باشم محاله جوابش رو بدم. آدرس می دم تا خودش بگرده جوابش رو پیداکنه. شیدا رو هم همینجوری بار آوردم. سحر هم به خاطر همین همیشه ازم ناراحته. می گه تو هیچ وقت جواب سوالای منو نمی دی.
اما درباره گرفتن این کتاب: شک دارم که پیداش کنی. برات یه جا سپردم ببینم می تونند پیداش بکنند یا نه. اگر شد که خیلی خوب می شه.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد