یاد داشتهای یک کرم کتاب

یاد داشتهای یک کرم کتاب

من همونی هستم که دنبالش نمیگردی
یاد داشتهای یک کرم کتاب

یاد داشتهای یک کرم کتاب

من همونی هستم که دنبالش نمیگردی

بباید ترسید از آن خدای که داند فردا چه خواهد بود

قبلا از تذکره الاولیا نوشته بودم. گفته بودم اگر به جمله جالبی برخوردم اینجا می گذارمش. حال:


عین القضات همدانی

چون حدیث مردان خداکنند، تو گنگ و لال و کور وکر باش تا بود که روزی تو نیز دزیده نظری کنی.

ایمان دو نیمه است: نیمه ای صبر و نیمه ای شکر. صبر در فراق و شکر در وصال.

بباید ترسید از آن خدای که داند فردا چه خواهد بود.

ای دوست عمل صالح سبب هدایت است اما عادت نه از طاعت بود.

جهد کن تا پیوسته از مال و جاه تو، راحتکی به مستحق برسد و اگر صاحبدل از تو آسایش یابد، آن را عظیم دولتی دان.

چون اعمال از راه عادت بود نه به فرمان صاحب دل، آن را هیچ ثمره نبود جز زیادت نفاق و ریا و شرک و عجب و دیگر صفات مذموم.

جوانمردا! بلند بختان مریدان، راه به اهل کمال ببرند از پیران و بی دولتان مردم با مدبری بمانند چون خود!

شقیق بلخی

راه خدای در چهار چیز است، یکی امن در روزی و دوم اخلاص در کار و سوم عداوت با شیطان و چهارم ساختن مرگ

نظرات 2 + ارسال نظر
رها یکشنبه 1 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:52 ب.ظ http://www.raha70sh.blogfa.com

سلام. ممنون که تشویقم می کنی! راستی از اینکه این روزا کمتر میام ناراحت نشو آخه امتاحانات میان ترمم شروع شده و مدام استادام دارن حالگیری می کنن!!!

نشاط دوشنبه 20 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 01:16 ب.ظ http://www.ne6att.blogfa.com

سلام آقا رضا خوبید؟خسته نباشید.درمورد این که جن دیدم یا بری نه هچ کدوم نیست در برابر این همه اطلاعات خدایش کم آوردم آخه نی یاد به شما مهندسی و داستان های ژابنی و نقد وبرسی و دکتر شریعتیو....خیلی جالب بود برام یه چیز تو مایه های داداش منید مولتی فاکتور ماشا...به اینهمه انرژی و اطلاعات برخلاف من که تعطیلم.اسم کوچکم که نشاطه ولی خودم...با شعر سعدی هم کاملا موافقم.درمورد اینکه دل باره ام نگه دارم مجبورم نگهش داشته باشم چون توش محمده.دیروز بیرون بودم اصلا به کسی توجه ندارم مادرم می گفت فلانی رو دیدی می گم نه میگه دختر کجایی؟میگم می خندم ولی نه از درون فقط به خاطر خانواده ام و البته مادرم کم کم دارم شروع می کنم درس بخون برا ارشد.از ۷ مرداد هم قراره برم آموزشگاه.درمورد بسر برو هم عصری میام توضیح میدم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد