یاد داشتهای یک کرم کتاب

یاد داشتهای یک کرم کتاب

من همونی هستم که دنبالش نمیگردی
یاد داشتهای یک کرم کتاب

یاد داشتهای یک کرم کتاب

من همونی هستم که دنبالش نمیگردی

زن برفی

یوکی ئونا (زن برفی) روحی خبیث و خطرناک است که در کولاک و برف بر مردمان نمایان می شود و با واداشتن آنان به خواب آنان را طعمه ی مرگ می سازد. یوکی ئونا به هیأت زنی رعنا و زیبا بر مردمان نمایان می شود. دو جوان از بوران و برف به کلبه ئی کوهستانی پناه بردند. نیمه شب یوکی ئونا به کلبه درآمد و با دمیدن نفس خود برچهره جوان بزرگتر جان او را گرفت و بعد به سراغ جوان دیگر رفت و گفت بر جوانی و زیبایی او رحمت می آورد به این شرط که این ماجرا فراموش کند و از آن با کسی سخن نگوید.

فردا مردمان آن منطقه دو جوان را یافتند که یکی از سرما یخ زده بود و دیگری از ترس مدهوش بود. جوان را به هوش آوردند و او با یادآوری شرط زن برفی از او سخنی نگفت. چند سال گذشت و جوان با زنی زیبا به نام یوکی آشنا شد و ازدواج کرد. یوکی به معنای برف است اما این نام در ژاپن نامی رایج است و در جوان وحشتی برنیانگیخت. یوکی با گذشت سالهای ثابت کرد زنی خوب و برای مادر شوهر خود نیز عروسی مطلووب است. شبی شوهر همسر را در کنار اجاق دید که به آتش می دمید و نوری عجیب از چهره او پرتو می افکند که او را به یاد زن برفی و حادثه ی دوران جوانی افکند. مرد که قول خود را فراموش کرده بود از یوکی ئونا و ماجرای کلبه کوهستانی با زن خود سخن گفت. ناگاه چهره یوکی از خشم برافروخته  شد و قول پیشین را به شوهر خود یادآوری کرد و به او گفت اگر یکبار دیگر از این ماجرا با کسی سخن گوید فرزندشان را می کشد. در آن دم یوکی ئونا آب شد و به زمین فرورفت و از پس بر خانواده ی میرای خویش نمایان نشد.

کتاب اساطیر ژاپن توسط ژولیت پیگوت نوشته و با ترجمه آقای باجلان فرخی و به وسیله انتشارات اساطیر به بازار عرضه شده است. این کتاب به بیان اسطوره ها و داستانهایی که در ژاپن به صورت سینه به سینه نقل می شده پرداخته اما برای اینکه خواننده (غربی)در جو بهتری قرار بگیرد کتاب با توضیحاتی در باره سرزمین ژاپن و تاریخ آن آغاز می شود. دیگر فصلهای کتاب به بیان اسطوره های آفرینش ژاپنی، باورها و خدایان، ارواح و موجودات خیالی، مردان و زنان قهرمان، انسان و حیوانات، داستانهای نو و کهن پرداخته اند. کتاب اساطیر ژاپن تعداد زیادی عکس و مینیاتور از خدایان و موجودات خیالی و قهرمانان ژاپنی دارد (البته سیاه و سفید). داستانی که دربالا خواندید از افسانه های نقل شده در این کتاب است که در فیلم اپیزودیک کوایدان توسط کوبایاشی به تصویر کشیده شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد