یاد داشتهای یک کرم کتاب

یاد داشتهای یک کرم کتاب

من همونی هستم که دنبالش نمیگردی
یاد داشتهای یک کرم کتاب

یاد داشتهای یک کرم کتاب

من همونی هستم که دنبالش نمیگردی

وای از دنیا که یار از یار می ترسد


شهر خالی، جاده خالی، کوچه خالی، خانه خالی

جام خالی، سفره خالی، ساغر و پیمانه خالی

کوچ کردند دسته دسته آشنایان، عندلیبان

باغ خالی باغچه خالی شاخه خالی، لانه خالی

***

وای از دنیا که یار از یار می ترسد

غنچه های تشنه از گلزار می  ترسد

عاشق از آوازه دیدار می ترسد

پنجه ی خنیاگران از تار می ترسد

شهسوار از جاده ی هموار می ترسد

این طبیب از دیدن بیما رمی ترسد

***

سازها بشکست و درد شاعران از حد گذشت

سالهای انتظار بر من و تو بر گذشت

آشنا ناآشنا شد، تا بلی گفتم بلا شد

گریه کردم، ناله کردم، حلقه بر هر در زدم

سنگ سنگ کلبه ی ویرانه را بر سرزدم

آب از آبی  نجنبید، خفته در خوابی نجنبید

***

چشمه ها خشکید و دریا خستگی را دم گرفت

آسمان افسانه ما را بدست کم گرفت

جامها جوشی ندارد، عشق آغوشی ندارد

بر من و بر ناله هایم هیچکس گوشی ندارد

***

بازآ تا کاروان رفته بازآید

بازآ تا دلبرانی نازناز آید

بازآ تا مطرب و آهنگ و ساز آید

تا گل افشانان نگار دلنواز آید

بازآ تا بر در حافظ سر اندازیم

گل بیافشانیم و می در ساغر اندازیم

خواننده: نگاره حلوه

اگر به لهجه زیبای تاجیکی علاقه دارید میتوانید از اینجا ترانه را دانلود کنید

نظرات 3 + ارسال نظر
babayechat سه‌شنبه 10 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 06:24 ب.ظ http://ax50.ir

salam doste aziz.weblog jalebi dari va in az hamash bayaltar bood .
گل بیافشانیم و می در ساغر اندازیم

مرسی آتشین پسر کرجی ! ای همشهری !!

مریم چهارشنبه 26 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 12:45 ق.ظ

خیلی دنبال این اهنگ با این لهجه بودم عالی دستتون درد نکنه این اولین باره که یک اهنگو میشنوم انقدر حسش میکنم اشکم درومدش

لطف دارید. آهنگ زیبایی است. البته فکر کنم دفعه اول توسط خواننده ی افغان امیرجان صبوحی اجرا شده باشد. اون اجرا رو هم دارم البته.

احد فرزانمهر جمعه 6 اسفند‌ماه سال 1400 ساعت 11:29 ب.ظ

بسیار عالی ودلچسب بود این آهنگ:قلب

شما لطف دارید تشکر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد