یاد داشتهای یک کرم کتاب

یاد داشتهای یک کرم کتاب

من همونی هستم که دنبالش نمیگردی
یاد داشتهای یک کرم کتاب

یاد داشتهای یک کرم کتاب

من همونی هستم که دنبالش نمیگردی

متشکرم از ته دل

هیتی دختری ۶ ساله است که پدر ومادر و برادرش را در حادثه آتش سوزی از دست داد و تا ۹ سالگی در یتیم خانه زندگی می کرد. مسئولان یتیم خانه برای اینکه بچه ها سرپناهی داشته باشند آنها را سوار قطار می کنند تا کشاورزانه منطقه میدوست آنها را به فرزندی قبول کنند. در نبراسکا کشاورزی به نام هنری هیتی را انتخاب می کند و به خانه اش می برد. زن هنری -الیزابت- دختر و پسرش را در اثر بیماری از دست داده و افسرده شده است. در ابتدا هتیی گمان می کند که او را برای کار در مزرعه و کلفتی انتخاب کرده اند اما اندک اندک به محبت هنری و الیزابت پی می برد و همانجا در مزرعه هنری جاگیر می شود. البته تمام دوستان هیتی به خوش شانسی او نیستند...

کتاب "متشکر از ته دل" نوشته جین بیوکنن برنده جایزه کتاب کودک جورجیا و کاندید جایزه مارک تواین بوده است. ترجمه یک دست و خوب کتاب توسط خانم پروین علی پور انجام شده و کتاب را انتشارات افق منتشر کرده اند.

در کل کتاب نگاهی دارد به دیدگاه یک کودک یتیم به دنیای اطراف و نگاه اطرافیان به کودکان یتیم.کتاب متشکرم از ته دل برای سنین راهنمایی کتاب مناسبی است. اگر فرزندی در این سن و سال دارید بد نیست که این کتاب را برایش بخرید. جملاتی از این کتاب را در زیر آورده ام:

تجربه دوران پرورشگاه به من یادداده بود که جدید بودن، یکی از بزرگترین جرمهایی است که ممکن است کسی مرتکب شود!

هنری:کی گفته که زندگی منصفانه است؟!

در مورد مرگ کاری از کلمه ها برنمی آید و حتی گاهی، اوضاع را خراب تر می کنند!

مری مارگارت بعد نگاهی جدی به من انداخت و پرسید" چرا پاپا گفت تو باید نجات پیداکنی، مگر گناهکاری؟

گفتم: گناهکار نیستم، یتیمم. هرچند که بعضی ها خیال می کنند این دوتا یکی هستند.

نظرات 2 + ارسال نظر
رها چهارشنبه 7 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 02:46 ب.ظ http://WWW.RAHA70SH.BLOGFA.COM

تو دوست داری کتابایی رو که خوندی و خوشت اومده به همه معرفی کنی؟
اگه وقت کردی کیمیاگرو بخون البته اگه نخوندیش تا حالا!
شازده کوچولوام بد نیست!

بازهم سلام! راستش من دوست ندارم کتابا رو معرفی کنم دوست دارم درباره شون حرف بزنم ولی چون اطرافیانم توی این فاز نیستن مجبورم که حرفام رو اینجا بزنم شاید یکی خوشش اومد و جوابی داد. از توصیه ات خیلی خیلی ممنون کیمیاگر رو دوبار و شازده کوچولو رو فکر کنم 10 بار خوندم. کتاب جالب دیگه ای توی این مایه سراغ داشتی معرفی کن. ممنونت می شم.

باران دوشنبه 20 آبان‌ماه سال 1398 ساعت 12:16 ب.ظ

سلام ممنون ازمعرفی این کتاب بسیارزیباوخوندنی بودمن کیمیاگروشازده کوچولوروخوندم بهتون پیشنهادمی کنم دختری باگوشواره مروارید وقهوه سردآقای نویسنده روهم بخونیدعالی هستن البته اگه تاالان نخوندینشون

سلام... حتما

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد