یاد داشتهای یک کرم کتاب

یاد داشتهای یک کرم کتاب

من همونی هستم که دنبالش نمیگردی
یاد داشتهای یک کرم کتاب

یاد داشتهای یک کرم کتاب

من همونی هستم که دنبالش نمیگردی

محتسب و مست

من کلا از شعرهای پروین زیاد لذت نمی برم ولی این شعرش واقعا شاهکار است:

 

محتسب مستــی بـــه ره دیــــد و گـریبـــــانش گــــرفت

         مست گفت ای دوست این پیراهن است افسار نیست

 

گفت مستــی زان سبب افتـــــان و خیـــــزان مــی روی

          گفت جـــــــرم راه رفتـــــــن نیست ره همــــــوار نیست

 

گفت می بایــــــد تــــــو را تــا خـــــانه قــــــاضی بـــــرم

          گفت رو صبـــح آی قـــــاضی نیمـــه شب بیـــدار نیست

 

گفت نزدیک است والی را سرای آنجا شویم

                گفت والی از کجا درخانه خمّار نیست؟

 

گفت تــا داروغــــــه را گـــوئــــیم در مـسجــد بــــــخواب

          گفت مسجـــد خــــوابـــــگاه مـــــردم بـــــدکــــار نیست

 

گفت دینــــاری بـــــده پنهــــــان و خــــــود را وا رهـــــان

          گفت کـــــار شــــــرع کـــــار درهــــــم و دینــــــار نیست

 

گفت آنقـــــدر مستــی زهــــی از ســر بــر افتادت کلاه

         گفت در ســــر عقــــل بایــــد بــــی کلاهی عـار نیست

 

گفت بایــــــد حــــد زننــد هشیـــــــار مـــــردم مست را

          گفت هشیــاری بیــــار اینجـــا کسـی هوشیــار نیست

 

شعر از پروین اعتصامی

 

نظرات 3 + ارسال نظر
هانیه یکشنبه 1 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 11:25 ق.ظ http://gamaj.blogsky.com

خیلی موافقم!

منهم

رها یکشنبه 10 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 10:18 ق.ظ http://www.raha70sh.blogfa.com

منم زیاد از اشعار پروین لذت نمی برم ولی جامعه ی ما پروینو خیلی قبول داره دلیلشم فقط یه چیزه: کنار گذاشتن فروغ

مگه فروغ می خونی؟؟؟ نمی دونستم!!!!!

رها چهارشنبه 13 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 08:32 ق.ظ http://www.raha70sh.blogfa.com

انقدر عجیبه؟فروغ یکی از شاعرای مورد علاقمه!

من
پری کوچک غمگینی را می شناسم
که در اقیانوسی مسکن دارد ...

عجیب نیست. فقط درباره تا حالا نشنیده بودم که چیزی بگی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد